*למה התעמלות במים? בקצרה. מאוד*

על מנת להתמיד בפעילות גופנית לאורך זמן, חשוב למצוא פעילות מהנה, נגישה ואפקטיבית. התעמלות במים תהיה בחירה מצוינת לסוג אימון שניתן להתמיד בו בחודשי הקיץ החמים בישראל, או לשלבה בימי החורף בבריכה מחוממת. שגרת אימון זו מורכבת בחלקה מאלמנטים המבוססים על אימון ביבשה (הליכה, ריצה, קפיצה) ומתרגילים ייחודיים לסביבת המים (הרמת שתי רגליים בו זמנים לאורח זמן או ציפה). היתרון הראשי והייחודי לסביבת המים יהיה מעצם הפחתת משקל הגוף והקטנת העומס והזעזועים על מפרקים בעת פעילות עם קרקעית הבריכה. המים מספקים פי 12 התנגדות מהאוויר ולכן כל תנועה שמבוצעת במים מאמצת את השריר יותר מאשר ביבשה ובאופן מאוזן יותר משום ההתנגדות השווה לכל כיוון. סביבת המים מייצרת אימון אופטימלי בין השאר משום שהמים מסייעים לבצע תנועה מבוקרת ובשליטה יחסית כיוון שההתנגדות מאטה את מהירות התנועה (אך עדיין שומרת על עוצמתה). המים מקררים את הגוף באופן אפקטיבי יותר מאשר האוויר ומותירים את המתאמנים בתחושה רעננה יחסית לאחר המאמץ. יחד עם זאת, גם פעילות זו גורמת להזעה (כן, במים!) וחשוב לשתות לאחר האימון כדי לאזן את איבוד הנוזלים. שגרת אימון בהתעמלות במים משלבת מרכיבי פעילות אירובית, אנארובית, עבודת כוח ומתיחות ולמרות שהמים מספקים את כל מה שנדרש לאימון מקסימלי ומגוון, ניתן לשלב, בדיוק כמו ביבשה – אביזרי אימון מותאמים כמו משקוליות, נודלים, גומיות וכדורים. ועל כך בפוסט הבא....


מוזמנים לחוות את שיעורי AQUA MOVE שעורי התעמלות ופילאטיס במים.

עינת M.A מדריכה מוסמכת להתעמלות במים AEA ופילאטיס במים.

054-6500577 myaquamove@gmail.com


6 views0 comments

Recent Posts

See All